Sunday, 29 October 2017

Nma trading system


Företagsprofil TECHNIGROUP FAR EAST PTE LTD grundades 1984 och presenterar nu ett omfattande sortiment av systemmöbler, kontorsstolar och gästfrihetsprodukter för inhemska och utländska marknader. Inrymt i sin egen fabrikbyggnad i Singapore finns anläggningar för Research amp Development, Warehousing and Administration. Vår tillverknings - och monteringsverksamhet är i Singapore. Produkterna som tillverkades av TECHNIGROUP utvecklades som svar på behoven hos specifika användargrupper vad gäller prissättning, funktion och flexibilitet. Vi strävar ständigt efter att möta nya och ständigt ökande krav som förväntas på kontorsmöbler genom att arbeta i samråd och samarbete med stora företagskunder. Vi är stolta över vår långa och uppskattade tradition av engagemang för tillverkning av kvalitetsprodukter och ger pålitlig service till våra kunder. Naturen och varaktigheten av ett större möbelleveransavtal gör valet av ett företag med en solid finansiell stöd och en etablerad bankkonto en absolut och försiktig. TECHNIGROUP är utrustad med ett dynamiskt och kompetent team bestående av ledning, design, försäljning, ingenjörer och projektledare som har erfarenhet av att hantera flera miljoner dollarprojekt. Våra produkter har installerats i Singapore, Malaysia, Indonesien, Indien, Bangladesh, Sri Lanka, Thailand, Saudiarabien, Kina, Hongkong, Japan, Australien, Jordanien, Vietnam och Papua Nya Guinea. För att stödja våra kunder under hela processen har vi kontor i följande länder: Singapore Technigroup Far East Pte Ltd Malaysia Technigroup Kontorsmöbler Sdn Bhd (Kuala Lumpur) Indien Technigroup International Pvt Ltd (Mumbai, Pune, Hyderabad, Bangalore, Chennai, Delhi ) Thailand Technigroup Kontorsmöbler Co Ltd (Bangkok) Indonesien PT Technigroup Indonesia (Jakarta) Vi har licenser för våra produkter i Australien, ChinaHongkong och Jordanien. Förutom tillverkning av systemmöbler tillhandahåller vi även följande tjänster: Planering och genomförande av omkonfigurering av arbetsytor Projektledning av omkonfigurering och installation av nya möbler Förvaring av överflödiga möbler för kunder Reparation och renovering av äldre möbler Demontering och transport av dina möbler till en annan plats, installera dem Inlämning av äldre systemmöbler för nya systemmöbler Total renovering av kontor tillsammans med konsortiemedlemmar Finansiering av möbelkontrakt Sist men inte minst vill vi betona vårt engagemang för det allmängiltiga serviceområdet. Även om våra produkter har hållbarhet och enkel underhåll, tar vi också vederbörlig hänsyn till områden som produktgaranti, tillgänglighet av reservdelar, stocking och leveransprogram för extra order och anläggningshantering. Paddle Steamer Enterprise En av världens äldsta arbetsklädda ångbåtar Murray River handel och turism Australian paddle steaming historia Creager familjehem Volontärbesättning PS Enterprise på full ånga på Lake Burley Griffin i Canberra. Foto: Dragi Markovic. Företaget i rörelse Paddle Steamer Enterprise är det största funktionella objektet på National Museum of Australia. Lanserad för över 130 år sedan är hon en av äldsta arbetskläddar i världen. Företaget noterades på det australiska registeret över historiska fordon 2012. Företagen illustrerar de viktiga rollspaddelbåtarna som spelas i australiensisk historia och som en del av National Museum-samlingen är dess historia också bevarad för kommande generationer. Historien om PS Enterprise Enterprise har arbetat som lastbåt, flytbåt, fiskefartyg, husbåt och showboat. Fartyget lanserades 1878 efter att ha byggts i Echuca från rött tuggummi. Dessa träd, en gång rikligt längs Murray River, gav en klar källa av lövträ för att bygga och driva paddla ångbåtar. Tannin från en handfull eucalyptus lämnar kastad i pannan hindrade också invändig väggar från korrodering. Företaget är känt som en grunddragare, för det finns mycket lite av det som sitter under vattenlinjen mdash bara 75 centimeter. Detta gjorde det lämpligt att hantera flodsystemets varierande vattennivåer. År 1879 lyckades det ånga på vattendrag under hela året, trots fallande flodnivåer. Se dessa dokument för mer information om fartyget och dess historia: Se PS Enterprises Certificate of British Registry (PDF 4mb) Se PS Enterprises specifikationer och statistik (PDF 14kb) Livet ombord på företaget Under åren gick paddla ångbåtar hemma många familjer, inklusive kreationerna. Augustus Creager köpte PS Enterprise 1919 och höjde sin unga familj ombord medan han arbetade som en fiskare. Från 1930-talet assisterades han av hans fru Hilda, som var en av de få kvinnorna vid den tiden att hålla en kommersiell fiskelicens. Under åren har ett antal justeringar gjorts till båten, bland annat byggandet av en ny byte med vedspis och ett nytt sovrum. En ångslang från pannan användes för att värma vatten som drogs från floden för att bada, tvätta och rengöra däcken. Augustus Creager kontrollerar sin ångfartygs nya drivkedja. Creager familjesamling, National Museum of Australia. Att växa upp på en båt Många aspekter av livet för Creager-barnen skulle ha varit annorlunda än en barndom som spenderades på land. Tänk dig att behöva gå på en gängplank istället för en gångväg för att nå din ytterdörr. Jocelyn Creager, efter 13 månader, följer katten längs gängplanken. Creager familjesamling, National Museum of Australia. Att bo på vattnet hade risker för Creager-barnen. Som småbarn föll de båda överbord minst en gång. Fru Creager visade stor lugn och närvaro av sinne genom att titta på bubblespåret från barnet och nå in i vattnet för att rädda hennes avkommor när han eller hon kom till ytan. Även om familjen bodde på båten var den förtöjd till en flodbank för det mesta. Detta gjorde det möjligt för barnen att gå i skolan och Augustus för att hålla ett skjul på banken för sina motorfordon och verktyg. Creagerna hade också en grönsaksträdgård och en get för mjölk. Två av företagen yngsta besättningsmedlemmar, Ken och Jocelyn Creager. Creager familjesamling, National Museum of Australia. Paddle Steamer Racing Revival 1970-talet såg förnyat intresse för ångbåtar och deras historia. 1973 återvände entusiasterna Graeme Niehus och hans far, Bru, till PS Enterprise och ångade henne på Murray River. Senare det året var Enterprise en speciell gäst vid idrifttagandet av en ny paddla ångbåt, Murray River Queen, på Alexandrina-sjön i södra Australien. Commemorative flaskor vin som producerats av Angove såldes för att hjälpa till att finansiera företagets restaurering och resor. Graeme och Bru Niehus hittade snabbt andra som delade sin passion och tanken att hålla en serie of-stamboat race föddes. 1974 drev Enterprise mot PS Etona. med händelsen fakturerad som en återskapande av den stora 19th century paddle steamer rivaliteten mellan de viktorianska toppändarna och de syd australiensiska bottom-enders. Företaget tappade loppet, trots att det tog en tidig ledning. Under slutet av 1970-talet tävlade Enterprise mot ett antal andra ångbåtar och segrade vid ett antal tillfällen. Ett nytt hem i Canberra 1984 köptes PS Enterprise av National Museum of Australia. Det restaurerades i Echuca innan de flyttades till sitt nya hem på Burley Griffin i Canberra. Sedan dess ankomsten till Nationalmuseet har Enterprise genomfört sitt arbetande besättning och speciella gäster, inklusive: Governor General Bill Hayden och hans fru Dallas 1989. Paul Keating som federal kassör i 1989 Steve Ashton och Howard Raggatt från Ashton Raggatt McDougall, arkitektfirman ansvarig för designen av museet Acton-byggnaden Peter Pigott, författare till Pigott-rapporten, som spelade en viktig roll i museets utveckling. 1993 blev företaget omarbetad för en dag som HMA PS Enterprise för sin roll i Royal Australian Navy Maritime Pageant. För att markera tillfället bar museets paddla-ångbåt som gäster den dåvarande chefen för marinpersonalen, vice admiral Ian Donald George MacDougall AFSM, sedan guvernör Allmän Bill Bill Hayden och sedan Chief of Defense Force, admiral Beaumont. Acetylenlampa från Enterprise, cirka 1910. Foto: Lannon Harley. Paddling ångsamling National Museum har olika föremål i samband med PS Enterprise och den bredare historien om paddlingångning i Australien. Detta inkluderar tidiga floddiagram, handritade av flodbåtkaptener som de reste längs vattenvägarna. Diagrammen ritades vanligen på stärkelsefyllda linne. Stärkelsen gjorde tyget strikt och lättare att dra på. Några kartor var mer än en meter långa och rullades i båda ändarna, så att endast relevant avsnitt kunde ses åt gången. Museet rymmer också hundratals saker som används på fartyget, många av dem är kopplade till familjen Creagher. Den avbildade acetylenlampan användes från början av 1900-talet till 1920-talet och arbetade genom att bränna acetylengasen som skapades när vatten droppade på kalciumkarbidblock. Lampor tillåter ångbåtar att resa på natten som deras breda strålar av ljus upplysta banker och floden. En annan höjdpunkt är en skala modell av företaget. byggd av John Robinson, en efterkommer av fartygets ursprungliga ägare och byggare. Volontärbesättning Företaget är bemannat av en specialiserad besättning av frivilliga medborgare. De säkerställer att fartyget hålls i gott skick och att de värdefulla färdigheterna i en svunnen tid är bevarade. Dessa passionerade volontärer ägnar mer än 2500 timmar av sin tid varje år för att upprätthålla Enterprise. Att kvalificera sig som en mästare i PS Enterprise. Frivilliga besättningsmedlemmar måste genomföra utbildning och visa kompetens inom ämnen som manöver, vattennavigationsregler, fartygsstabilitet och hydrodynamik, maskiner, radioprocedurer, väder (inklusive lokala effekter), första hjälpen och akutåtgärder. Företag på show Företaget är den äldsta arbetsmuseets utställning. Förtöjd utanför National Museum på Lake Burley Griffin är det i allmänhet öppet för inspektion på en dag i helgen, med förbehåll för besättningens tillgänglighet och väder. Kolla Museer online kalender för detaljer. Top: Volontäringenjörerna David Miles (vänster) och Adrian Westerman övervakar pannan från PS Enterprise, som förbrukar ett genomsnitt på 750 kilo trä under en typisk dag ånga. Bottom: Besättningen hos PS Enterprise 2008. Bilder: George Serras. Australian paddle steaming historia När kapten Charles Sturt först utforskade Murray och Darling floder 1830, var det omedelbart uppenbart att detta inre flodsystem hade potential att öppna upp Australien. Inspirerat av användningen av Mississippi-floden i Amerika som en vattenvägar för paddla ångbåtar, tyckte australiensiska koloniala regeringar om att ett liknande transportsystem skulle kunna fungera i Australien. Före utvecklingen av ångtransporter, transporterades varor och produkter på väg med bollar och vagnar. Detta var långsamt och svårt, särskilt vid flodkorsningar. Om det inte fanns några punkter var det nödvändigt att stockar ofta var tvungna över floden och fordon flöt på fat och flåtar. River resor gjorde det möjligt för handlare att transportera lättfördärvliga varor till pastoralister på inlandsfastigheter. I sin tur kunde pastoralister skicka sina värdefulla ullklammer till havshamnar för export till Englands kvarnar mycket snabbare av floden. En vagn som använder Hopwoods punt för att korsa Murray vid Echuca omkring 1875. Foto: Thomas Foster Chuck, Australiens nationalbibliotek. Full ånga framåt Den första paddla ångbåten som framgångsrikt gick igenom MurrayndashDarling flodsystemet var PS Mary Ann 1853. Inom några år hade paddla ångbåtar blivit vanliga, vilket gav upphov till en blomstrande industri baserad på flod handel. Städer som Mannum, Goolwa, Wentworth och Morgan trivdes som hamnar på floden. Det var emellertid Echuca, med sin 1200 meter långa brygga, som blev den obestridda huvudstaden. År 1864 etablerades en järnvägslänk från Echuca till Melbourne. Detta gjorde Echuca till den föredragna destinationen för flodhandeln eftersom varor kunde nå målet ännu snabbare. Samtidigt blev paddla-ångfartygsindustrin mer reglerad och organiserad. Skyttmästare fick nu godkänna ett test för certifiering, och röjningen av snags i floden gjorde navigationen enklare. Anslutande samhällen Paddla ångbåtar fyllde ett antal roller på floden. Många bogserade pråmar laddade med ull, medan andra fungerade som handelsfartyg. Dessa transporterade färskvaror, post och andra varor, till exempel byggmaterial och ibland även musikinstrument, till människor som bor vid floden. Paddla ångbåtar tog också nyheter från avlägsna städer och städer, och deras ankomst hjälpte till att koppla samman isolerade samhällen. PS Etona tillhandahöll flodmiljöernas andliga behov, som sysslar med södra australiensiska vatten från 1899 till 1915 som en flytande kyrka. Det bar en minister som utförde bröllop, dop och religiösa tjänster, och hade också ett altare och orgel ombord. Förbättrade väg - och järnvägssystem under 20-talet upphörde i stor utsträckning användningen av paddla ångfartyg för frakt. Men de fortsatte att användas på MurrayndashDarling flodsystemet som fiskefartyg, husbåtar och turistkryssningar. Företaget ångar på Burley Griffin i Canberra. Foto: George Serras. Holey dollar Den Holey dollar som förvärvats av National Museum. Foto: Deon Rohmursanto. Sällsynt mynt för nationell samling En sällsynt 1813 New South Wales holey dollar, den första valutan som samlas i Australien har förvärvats av National Museum of Australia. Holey-dollarn skapades för att ta itu med en brist på mynt i den nya kolonin. Guvernör Lachlan Macquarie importerade 40.000 spanska reales 1812 och hade dömts förfalskning William Henshall klippte centrum ut ur var och en för att dubbla antalet tillgängliga mynt. Mynt var motstämplade och ytterringen blev känd som Holey-dollarn, med centrum omdämd dumpningen. Macquarie satt värdet på Holey-dollarn på fem shillings, med 15 pence för dumpningen. Dessa mynt gick i omlopp 1814 och ersattes med sterlingmynt från 1822. Nationalmuseets höga dollar är en av cirka 300 existerande. 39Holey dollar talar vältaligt om de kreativa och improvisatoriska försöken att skapa en ordnad administration i koloniala Australien, 39 sade National Museum Director Andrew Sayers. 39Höga dollar som vi har förvärvat för Nationalmuseet är ett fint bevarat exempel på detta ikoniska objekt från Macquarie39s era. Governor Macquarie och Australiens första mintade valuta Utländska mynt var vanliga under de första åren i New South Wales-kolonin. Brittiska mynt cirkulerade med holländska guilders och ducats, indiska mohurs och rupees och portugisiska johannas. Mycket av detta mynt lämnade kolonin som ett resultat av handel med besökande handelsfartyg. I 1800 utfärdade guvernör Philip Gidley King en proklamation som gav fasta värden till de vanligaste mynten i omlopp i New South Wales. Detta bidrog till att säkerställa en klar leverans av mynt för lokal handel och stabiliserade värdet av varje mynt som användes i kolonin. Kung fixade den spanska dollarn till ett värde av fem shillingar men många lämnade fortfarande kolonin som betalning för varor som anländer på skepp från Amerika, Asien och Cape of Good Hope. Guvernören Lachlan Macquarie satte sig för att säkra en tillförlitlig försörjning av mynt till kolonin. En särskild försändelse av 40 000 mynt anlände i kolonin från Madras ombord på Samarang den 26 november 1812. Dessa mynt var spanska silver åtta reale mynt, känd som 39 stycken av åtta39, och de användes vanligtvis som en internationell handelsvaluta. Det är troligt att Macquarie var medveten om ett tidigare system som användes i en annan brittisk koloni, Västindien, där fångade spanska dollar skars och motverkade så att de inte kunde återexporteras. Genom att ha centra stämplade ur dessa mynt, utmärkte Macquarie dem som tillhör kolonin i New South Wales och hindrade dem från att gå rakt ut igen. Därmed skapade han den första valutan i Australien. William Henshall och Holey Dollars Convicted Fury William Henshall valdes för att skära och motstämpla dessa mynt. Henshall arbetade som en metallskivare och skivare i England. På en 1811 New South Wales-mållista var han listad helt enkelt som en 39convict39, utan hänvisning till hans handel. Man tror att Macquarie förmodligen lärt sig om Henshall39s metallkompetens genom rykte. I undersökningen av Henshalls och Holey-dollarens historia fann numismatiska experter Peter Lane och Peter Fleig att Henshall anlände till New South Wales koloni efter att ha dömts i 1805 till sju års transport för sitt engagemang i förfalskning. Han gav myndigheterna information om andra förfalskare och sätt att bekämpa brotten i utbyte mot en försäkran att hans fru och familj skulle följa med honom till New South Wales. Henshall anlände i kolonin och beviljades en absolut förlåtelse den 12 september 1812, sex månader innan hans straff skulle upphöra. Macquarie försåg Henshall med en verkstad i källaren av en byggnad som kallades 39The Factory39 för att göra Holey-dollar och dumpningar. Denna byggnad, som användes av regeringsskrivaren George Howe, var nära hörnet av Bridge och Loftus gator, vid östra stranden av Tank Stream. Det var effektivt Australiens första mynt, med Henshall Australia39s första mintmästare. Macquarie förutsåg att uppgiften att konvertera de 40 000 spanska myntarna skulle ta tre månader, men projektet tog över ett år att slutföra. Henshall var tvungen att experimentera med att göra nödvändig maskin, vilket visade sig vara svårt. Det verkar som om en dropphammare, i motsats till en skruvpress, användes för att stämpla mynt. Henshall stämplade mynt med sitt nya värde och 39NEW SOUTH WALES 181339. Han inkorporerade sin 39H39 inledningsvis i sprutan av löv av motstämpeldesignen och inskriven också hans initial mellan orden 39FIFTEEN39 och 39PENCE39 på dumpningen omvänd döden. Den första satsen nya mynt levererades till vice generaldirektör David Allen den 25 februari 1814. Den sista satsen levererades i augusti samma år. Henshall lämnade kolonin för England 1817. Det är inte känt vad som blev av honom. Det motsatta av holey-dollarn, märkt FIVE SHILLINGS, för den nya kolonin. Foto: Deon Rohmursanto. En samlarmynt Den koloniala administrationen i New South Wales började återkalla holey-dollar och dumpningar och ersätta dem med sterlingmynt från 1822. När holey-dollarn slutligen demoneriserades 1829 hade de flesta av de 40 000 mynt som cirkulerats byts ut för lagligt betalningsmedel. Mynten smälts sedan ner i kula. De få mynt som överlevde var typiskt i händerna på rika kolonister, banker eller företag som hade råd att hålla fast vid den demonetiserade valutan. Experter uppskattar att omkring 300 holey dollar och drygt 1000 dumpar är kvar idag. Av de nästan 300 kända Holey-dollar slogs majoriteten av värdmynt i Mexiko. Detta exempel slogs i Potosi, Bolivia. Lane och Fleig har identifierat det som en av endast fem överlevande Holey-dollar för att härröra från den minten. En tidig ägare till det mynt som köpts av Nationalmuseet var Roy W Farman, en berömd numismatist som samlade på 1930-talet och 1940-talet. Han sålde det här myntet, tillsammans med 15 andra Holey-dollar, till Ramond Jewell, förmodligen på 1950-talet. Jewell, en land motellchef, var grundpresident för Numismatic Association of Australia. I en dödsfall från 1993 skrev Peter Lane att Jewell var en aktiv medlem av den numismatiska föreningen i Victoria och en samlare av frimärken och mynt, i synnerhet holey-dollar och dumpningar. Jewell flyttade sig från att samla frimärken och mynt på 1960-talet för att driva andra samlingsområden, inklusive Phantom-serier och Worcester-porslin. Han sålde denna speciella Holey-dollar på auktion den 21 juli 1965 till en annan privat samlare. Utveckling av australisk valuta Vid 1820-talet hade England förbättrat myntproduktionen och tillräckliga leveranser gjordes tillgängliga för sina kolonier. Lokala sedlar och papperstavlar utfärdades av Bank of New South Wales och cirkulerades från etableringen 1817. År 1853 samtyckte Queen Victoria till inrättandet av en gren av Royal Mint i Sydney. Andra grenar följde i Melbourne år 1872 och Perth 1899. Australiens första guld suveräner och halv suveräner visade sig 1855. Vid slutet av 1870-talet antogs guld - och guldmynt i Sydney och Melbourne i Storbritannien och de flesta andra kolonier som använde brittiska mynt. Gruvan av guld från 1850-talet utlöste välstånd och utvecklingen av bankverksamhet över hela Australien. År 1851 fanns det åtta handelsbanker och 24 filialer. Vid 1890 hade 33 nya banker lanserats och antalet filialer översteg 1500. Handelsbankerna utfärde sedlar, men de utgjorde inte en nationell pappersvaluta och allmänheten var försiktig. En bankkris i början av 1890-talet gav upphov till en nationell centralbank, en enhetlig banklagstiftning och en nationell valuta. Under debatterna över federationen lämnades en nationell valuta saknas och Australias valuta förblev en blandning av brittiska koppar-, silver - och guldmynt. Det var inte förrän 1910 att alla nya australiska valutor var markerade Commonwealth of Australia och brittiska valutan gradvis drogs tillbaka. 1966 introducerade ett nytt decimalsystem mynt och anteckningar som avbildade australiensiska bilder medan de behöll bilden av den brittiska monarken. Holey-dollarn och Nationalmuseet Holey-dollarn köpt på auktion av Nationalmuseet i december 2011 är på show i galleriet Landmärken: Människor och platser över Australien. Den kompletterar andra koloniala material på museet, inklusive bland annat guvernör Lachlan Macquaries-svärd och världens största samling av döda tokens. Museet har mer än 300 fängelsemärken, som är mynt graverade med fängelse detaljer och budskap om tillgivenhet, och en sällsynt personligt register över transporter.

No comments:

Post a Comment