Friday, 27 October 2017

Utbildning och utvecklingsstrategi nhs


Hur man utvecklar en träningsstrategi För ofta mäts träning och framgång i en organisation utifrån antalet utbildningar och antalet personer i platserna. Detta representerar otillräckligt värdet av träning i en organisation. Utbildningen måste fokusera på att förbättra den nuvarande prestationen i en organisation, samt säkerställa att färdigheter finns bland anställda för framtida kompetenser som krävs av organisationen. Nedan följer en grafisk representation av alla innehållsområden som behandlas i denna artikel för att svara på frågan om hur man bygger ett organisationsutbildnings - och utvecklingsprojekt. Vad är en träningsstrategi En träningsstrategi är en för utbildning och utveckling i en organisation som kräver att genomförandet ska uppnå framgång. Det är en plan som behöver stödja optimeringen av personalkapitalet i organisationen. Det är viktigt att träningsstrategin är anpassad till organisationsstrategin och möjliggör dess vision att realiseras. Varför ha en träningsstrategi Många poäng kan ställas fram till förmån för varför du behöver en träningsplan. Den mest övertygande ligger dock i resultaten av en ny studie av 3 000 företag gjorda av forskare vid University of Pennsylvania. De fann att 10 av intäkterna - tillbringade på kapitalförbättringar, ökar produktiviteten med 3,9 till att utveckla humankapital, ökade produktiviteten med 8,5 Vad är komponenterna Hur skapas de? En strategi utformad men inte genomförd är värdelös För att kunna ta med om de bästa resultaten för träningsstrategin måste träningsprodukterna eller tjänsterna marknadsföras och befordras genom att manipulera följande: Fortsätt träningspass och framtidsinriktad. Se till att det finns praktisk överföring av lärande. Personalutbildning och utveckling Inom Sheffield Children's NHS Foundation Trust strävar vi efter att stödja vår personal så långt som möjligt med sina utbildnings - och utbildningsmål. Förbättra kompetensen hos enskilda personal är en viktig del av vår strategi för att öka förtroendet hos förtroendet och förbättra vår service till patienter. Styrelsen erkänner att varje anställd har ett bidrag till att övergripande uppnå Trust-mål. För att utveckla och maximera detta bidrag är förvaltningen engagerad i en process för utbildning, lärande och utveckling av all personal. Denna process är avgörande för att säkerställa att förtroendet är utrustad med den rätta blandningen av kunskap, kompetens och förmåga att upprätthålla service, minska risken och uppnå våra affärsmål och målsättningar. Utbildningsstrategi Förtroendet har en utbildningsstrategi (som en del av strategin för personal) med följande mål: Att främja identifiering av utbildningsbehov och prioriteringar på individuella, team - och servicenivåer För att säkerställa att all personal får tillgång till lämpliga möjligheter till utbildning, utveckling och lärande enligt identifierade och relevanta behov För att stödja utvecklingen av en organisationsövergripande kultur som värderar utbildning och lärande Att definiera en ram för effektiv förvaltning av utbildningsresurser Strategins huvudmål är att tillhandahålla ett ramverk för utveckling av förtroendepersonal som är rättvis, tillgänglig och inriktad på de kunskaper och kunskaper som krävs för att fungera effektivt i ett komplext och ändrat nationellt hälsovårdssyn. Vision för att utveckla Lärande och utvecklingsavdelningen stöder förtroendets vision att utveckla en inlärningskultur genom att Att säkerställa lärande är: lika tillgängligt för all personal Flex Ible Relevant för personliga och organisatoriska behov Trusten främjar fortsatt yrkesutveckling med hjälp av ett antal processer, inklusive Health Education Yorkshire och Humber commissioning system. Detta möjliggör tillgång till en rad fullt finansierade universitetsbaserade färdighetsmoduler som kan genomföras individuellt eller som en del av examens-, examens - eller mästers karriärutveckling och studieväg. För att behålla en konkurrensfördel på marknaden måste ditt företag investera i utbildning och utveckling av dina anställda. Personalutveckling (HRD) fokuserar på båda utbildningsanställda för deras nuvarande jobb och utvecklar kompetens för sina framtida roller och ansvarsområden. HRD-aktiviteter omfattar: utbildning för chefer, handledare och team undervisningsbidragsprogram kundservice utbildning prestationshantering trakasserier förebyggande träning 360 graders recensioner (multi-rater feedback system) karriär coaching. strategisk HR, inc. kan hjälpa till med dina utbildnings - och utvecklingsbehov genom att: Identifiera, anpassa och leverera effektiva träningslösningar Utveckla en multibaterad 360 graders feedbackbedömning Utveckla successionsplanering och nya ledande program Utforma en kompetensbaserad kultur knuten till affärsstrategier och mål Skapa och förbättra förbättringen prestationshanteringssystem Utforma ett belönings - och erkännandeprogram Genomföra medarbetarundersökningar och fokusgrupper Inrätta ett formellt planeringsprogram för karriärutveckling Att tillhandahålla utvärderingslösningar för att identifiera styrkor och möjligheter till utveckling av anställda Anpassa teambuilding-händelser för att stärka ditt lag och förbättra produktiviteten Vi anpassar dynamiska träningsprogram för din organisation. Beteendebaserad intervjuering Bygga en bro över generationerna Ändra arbetskraft Arbetslagar för småföretag Grundläggande personalresurser Arbetstorm (aka rekrytering och retention) Mentorisering Flerårig Feedback Prestationshantering Strategier för framgångsrik hyrauppdragsplanering Teambuilding: Lära sig om dig själv och andra Team Effektivitet : De fem delarna av ett produktivt team Förhandlingar Strategier Kampsport Strategier för stresshantering Jonglering Act of Time Management Verktygslåda för framgång Är din NETworking Karriärutveckling Myers Briggs Typ Indikator (dvs. Team Building, Karriärledning, Kommunikation, Relationer, etc.) Karriär Counseling (dvs. återuppta skrivning, arbetssökning, intervjuer, nätverk etc.) Strategisk planering Strategisk HR-planering Den strategiska rollen i mänskliga resurser att outsourca eller inte: Det är frågan om utbildning och utveckling (lärande och utveckling) Utbildning och utveckling - eller quotlearning och devel opmentquot som många refererar till nu - är en av de viktigaste aspekterna av våra liv och vårt arbete. (Många ser quottrainingquot som en aktivitet som ger resultatet eller resultatet av quotlearningquot - och lärandet ses vanligtvis som ny kunskap, färdigheter och kompetenser eller förmågor.) I vår kultur är vi mycket värda att lära. Trots att vi har deltagit i många års skolgång har många av oss ingen aning om hur vi noga ska utforma ett tillvägagångssätt för utbildning och utveckling. Detta ämne i biblioteket ger ett omfattande utbud av information om utbildning och utveckling, bland annat för att visa hur många aspekter av utbildning och utveckling är relaterade till varandra. Även detta ämne förklarar hur träning och utveckling kan användas, informellt eller formellt, för att möta läsarens natur och behov. Sektioner av detta ämne inkluderar vad som lär sig och utveckling Varför är det så viktigt Olika typer av utbildning och aktiviteter Förberedelser för att utveckla lärande och utvecklingsprogram Utveckla systematiska utbildnings - och utvecklingsprogram Lära - och utvecklingsprogram - Roller och ledningsresurser för lärare och tränare Se även Bibliotek Bloggar relaterade till utbildning och utveckling Förutom artiklarna på den här sidan, se även följande bloggar som har inlägg relaterade till utbildning och utveckling. Skanna ner bloggarna för att se olika inlägg. Se även avsnittet quotRecent Blog Postsquot i sidofältet i bloggen eller klicka på quotnextquot nära botten av ett inlägg i bloggen. Bloggen länkar också till många gratis relaterade resurser. Bibliotek Karriärhantering Blogbibliotek Mänskliga resurser Blogbibliotek Ledarskap Blogbibliotek Övervakning Blogbibliotek Utbildning och utveckling Blogg VAD ÄR LÄR OCH UTVECKLING VARFÖR ÄR DET SÅ VIKTIGT Förstå lärande och utveckling Det är fantastiskt hur många av oss går igenom så många års skola, men har sådan liten förståelse för lärande och utveckling. Innan du läser om de många aspekterna av lärande och utveckling inom detta ämne i biblioteket, inklusive lärande och utvecklingsprogram och praktiker, är det bäst att börja med en grundläggande förståelse för vad lärande och utveckling är och hur man bäst kan dra nytta av det. Det är också användbart att förstå de vanliga termerna och de ibland subtila skillnaderna mellan dem. Grundläggande termer inom utbildning och utveckling (kunskap, kompetens, utbildning, lärande etc.) Om du kommer att träna och utveckla med dig själv (och nästan varje vuxen kommer att vara någon gång i livet) eller med andra bör du känna till skillnader mellan träning barn och tonåringar kontra träning vuxna. Vuxna har väldigt olika natur och behov i träning. Det finns också några vanliga övertygelser om träning som bara inte är sann. Förstå dessa missuppfattningar så att du inte bygger din träning runt dessa illusioner. Principer om - och myter om - Vuxeninlärningsteorier om lärande och utveckling Fördelar med lärande och utveckling Vi tror ofta att den största fördelen med att lära sig är att vi får ett examensbevis eller referens. När vi blir klokare inser vi att det finns så många fler fördelar än det. Att veta fördelarna kommer att hjälpa dig att utforma dina egna träningsplaner och program, och att motivera andra att delta också. Kanske är en av de största fördelarna den uppskattning som du kan lära dig hela tiden, även om du inte är i ett formellt träningsprogram. Anställningsutbildning och utveckling: Anledningar och fördelar Förhållande mellan lärande och utveckling till prestation Vi tenderar att anta att utbildning leder till lärande, vilket leder till att göra bättre i våra liv och arbete - det leder till ökad prestanda. Men du kommer mycket sannolikt att få mer ut av dina träningar och vara mer framgångsrik när du främjar träning till andra om du förstår mer om förhållandet mellan träning och prestanda. Den förståelsen är särskilt användbar när du utformar träning för att öka prestanda eller att omforma träningsprogram som inte verkar vara så framgångsrika som du vill. Tyngdträning till prestation (Prestationsrådgivning och HPT) Olika typer av utbildning och verksamheter Informell Versus. Formell träning, självreglerade kontra övrig styrd utbildning Det finns olika, stora former av inlärning och utveckling. Var mest bekant med formella och andra riktade former av inlärning och utveckling, som inkluderar den starka uppmärksamheten på den systematiska strukturen och utvärderingen av lärande och utveckling, särskilt som används i skolan. Det är något ironiskt, eftersom de vanligaste formerna av inlärning och utveckling är informella och självstyrda - de sker utan stark uppmärksamhet på en systematisk design och utvärdering och utan att många experter vägleder oss genom dessa erfarenheter. Sätt att titta på utbildnings - och utvecklingsprocesser: informella former och självreglerade övrig-styrda typer av aktiviteter för lärande och utveckling Det finns många sätt att lära och utveckla och många typer av aktiviteter som kan genomföras för att lära sig. Var mest van att tänka på de formella, andra riktade aktiviteterna, som att delta i kurser eller föreläsningar. De flesta typer av inlärning är dock informella och ostrukturerade. En medvetenhet om dessa andra typer kommer att bredda dina möjligheter till avsiktligt lärande och för att utforma träning för dig själv och andra. Olika idéer för lärande Aktiviteter rörelser inom organisatorisk utbildning och utveckling Fältet (eller många skulle argumentera, yrket) för utbildning och utveckling har genomgått dramatiska förbättringar, särskilt med införandet av dator - och webbaserad teknik. Utökade också begreppet lärande utöver individlärandet - tänkte att grupper och organisationer kan lära sig också. (Även om ämnena för lärandeorganisationen och kunskapshanteringen är ganska nyligen och fortfarande populära, skulle många inte vara överens om att de faktiskt lär sig och utvecklingsprogram - de kan kanske hävda att de verkligen är former av organisatorisk prestationshantering. Men de två frågorna fortfarande verkar vara så bred och förändras, att de här refereras till som rörelser.) Lärande organisation Kunskapshantering FÖRBEREDELSER FÖR UTVECKLING AV UTBILDNINGS - OCH UTVECKLINGSPROGRAMMER Exempel på program på arbetsplatsen Innan det här bibliotekets ämne fortsätter att förklara hur man utformar och utvecklar träningsprogram, det är användbart för att få ett snabbt intryck av olika typer av träningsprogram. Ett träningsprogram är en avsiktligt utformad (förhoppningsvis) högintegrerad uppsättning aktiviteter som anpassas för att uppnå en viss uppsättning resultat bland eleverna. Många av oss kanske inte brukar tänka på följande som program på arbetsplatsen, men de är. Översikt över olika formella utbildningsförfaranden Orientera nya anställda (nya anställda, ombordstigning) Företags universitet Hur man säkerställer överföring av utbildning - Utbildning som stannar En av de största bekymmerna för utbildare - och de som betalar för utbildning - är om de elever kommer verkligen förstå och tillämpa den nya informationen och materialet från lärande och utvecklingsaktiviteter, det vill säga om den nya informationen och materialen kommer att överföras till eleverna. Följande länk är för många resurser med riktlinjer för att öka sannolikheten för överföring av träning. Hur man säkerställer överföring av utbildning - Hur man förstärker lärandeförslag för att förbättra aktiviteterna för lärande och utveckling Nu binda de många riktlinjerna samman i en uppsättning förslag som kommer att vara användbara, särskilt när du genomgår eller utformar träningsprogram för dig själv och andra. Den andra länken är en guide du kan tänka på när du utformar ett träningsprogram. Förslag till berikande lärande Alla utbildnings - och utvecklingsplaner UTVECKLING SYSTEMATISKA UTBILDNINGS - OCH UTVECKLINGSPROGRAMMER Instruktionssystemdesign (ISD) och ADDIE-modellen Formella förhållningssätt till lärande och utveckling har ofta högst sannolikhet för överföring av utbildning. Ett formellt tillvägagångssätt för lärande och utveckling följer vanligtvis en systematisk och konsekvent ram. Systematiskt innebär att ramverket är utformat för att vägleda eleverna att uppnå en övergripande uppsättning mål - mål för att möta ett behov eller en situation, då associerar mål och aktiviteter för att uppnå dessa övergripande mål och utvärderar aktiviteterna och resultaten för att vara säker på att målen var uppnått. Instruktionssystemdesign (ISD) är verksamheten för att säkerställa att utformningen av träningen är mycket framgångsrik för att uppnå målen för träningen. En av de vanligaste ISD-modellerna är ADDIE, som är en akronym för bedömning, design, utveckling, genomförande och utvärdering - du kan urskilja från akronyn att ADDIES är en systematisk utformning av träning. Formella träningsförfaranden - Instruktioner för utbildningssystem (ADDIE) Exempel på riktlinjer för att utforma din träningsplan ADDIE Fas 1 - Bedömning av dina träningsbehov: Behöver bedömning till utbildningsmål Vilka övergripande resultat eller resultat ska uppnås av eleverna? Dessa resultat identifieras vanligtvis från resultaten av bedömningarna. eller mätningar av vad en person eller arbetsplats behöver för att uppnå en viss önskad prestationsnivå. Ett resultat kan vara förmågan att utföra ett komplext jobb. Utbildningsbehovsbedömning och analys: Identifiera utbildningsmål ADDIE Fas 2 - Designa utbildningsplaner och lärande mål Vilka lärandemål ska uppnås av eleverna för att uppnå de övergripande resultaten och vilka aktiviteter som ska genomföras av utbildare och elever för att uppnå dessa mål Integreringen av de övergripande resultaten, målen och aktiviteterna samt hur de ska utvärderas innefattar utformningen av lärandeprogrammet. Lärandemål är ofta beskrivna när det gäller nytt lärande - ny kunskap, kompetens och kompetens. Utforma utbildningsplaner och lärandemål ADDIE-fas 3 - Utveckla träningsaktiviteter och material Nu är det viktigt att bli ännu tydligare om vilka resurser som måste uppnås och utvecklas för att genomföra verksamheten för att uppnå målen. Resurs kan innefatta viss kompetens, faciliteter och teknik. Utvecklingen kan innefatta flera utbildare och elever som granskar utbildningen för att säkerställa att den uppfyller deras natur och behov. Utveckla träningsaktiviteter och material ADDIE Fas 4 - Genomföra ditt träningsprogram Nu är du redo att få utbildare och elever delta i programmet, att genomföra aktiviteter och utvärderingar av lärande. Genomförandet resulterar ofta i att förädla den ursprungliga utformningen av träningsprogrammet. Genomförande av utbildning: Genomföra träning med lärare ADDIE Fas 5 - Utvärdering av ditt träningsprogram När utbildare och elever deltar i programmet bör utvärdering av verksamhetens kvalitet och omfattningen av uppnåendet av målen utvärderas. Efter programmet ska utvärdering ske för att bedöma omfattningen av uppnåendet av de övergripande målen för programmet. Utvärderingen kan fokusera på kortsiktiga, mellanliggande och långsiktiga resultat. Utvärdering av utbildning och resultat (Utbildnings ROI) LÄR OCH UTVECKLINGSPROGRAM - ROLER OCH FÖRVALTNING Hantering av lärande och utvecklingsprogram och aktiviteter Lärande och utvecklingsverksamhet måste noggrant ledas och hanteras - många människor hävdar att de inte är olikt andra funktioner i organisationer , såsom planering, marknadsföring och ekonomisk förvaltning. Följande roller kan utnyttjas, särskilt i väletablerade organisationer med omfattande resurser. Lärandehanteringssystem Ledarskapsrollens roll Ledningsroll i lärande och utveckling Hur lär man sig i utbildning och utveckling Hur man vet när man ska underlätta, träna eller coacha utövare i lärande och utveckling Utvecklingsformer (ledare, chefer, chefer, lag osv. .) Det kan bidra till att öka din förståelse för hur lärande och utveckling tillämpas i livet och organisationer genom att överväga olika former av utveckling. Utveckling kallas ofta aktiviteter som ökar prestanda hos en person, team, process eller organisation till en annan nivå. Utveckling omfattar en mängd olika former av lärande och utveckling. Följande länkar är till en mängd olika former av utveckling hos människor och organisationer. Organisation Utvecklingsstyrelse Utveckling Ledarskapsutveckling Ledarskapsutveckling Tillsynsutveckling Teamutveckling Personlig utveckling Försäljningsutbildning Träningslösningar för 147Dumbest Management Concepts of All Time148 RESOURCER FÖR LÄRARE OCH UTBILDARE Tips och verktyg för tränare och lärare Innan du läser mer specifika tips och verktyg för tränare och lärare , det är viktigt att ha en grundläggande förståelse för utbildning och utveckling, i allmänhet. Så var noga med att skanna listan över ämnen som listas högst upp på sidan för att förstå de bredare aspekterna av utbildning och utveckling. Se sedan Tips och verktyg för tränare och lärare Starta ett träningsföretag Detta ämne förutsätter att du redan har viss kompetens inom träning och tänker på att starta ett företag för att vara en professionell tränare. Riktlinjerna i detta ämne är inriktade på att hjälpa dig att starta en ny organisation, expandera en nuvarande organisation eller starta en ny tjänst. Om du ännu inte har kompetens inom träning, bör du granska mycket av innehållet i ämnet Utbildning och utveckling. och sedan träna säkert på olika ställen, inklusive med utvärdering från andra utbildare och deltagare i dina träningar. Så här startar du ett träningsföretag Allmänna resurser för utbildning och utveckling: För att räkna ut din kunskap om detta ämne i biblioteket, kanske du vill granska några relaterade ämnen, som finns tillgängliga från länken nedan. Var och en av de relaterade ämnena innehåller gratis, online-resurser. Skanna även de rekommenderade böckerna nedan. De har valts ut för deras relevans och mycket praktiska karaktär. Rekommenderade böcker Basics och Allmän Information Field Guide till ledarskap och övervakning i affärer av Carter McNamara, publicerad av Authenticity Consulting, LLC. Ger steg för steg, mycket praktiska riktlinjer för att rekrytera, utnyttja och utvärdera de bästa anställda för ditt företag. Innehåller riktlinjer för att effektivt leda dig själv (som styrelseledamot eller anställd), andra individer, grupper och organisationer. Innehåller riktlinjer för att undvika utbrändhet - ett mycket vanligt problem bland anställda i småföretag. Många material i detta biblioteks ämne om bemanning är anpassade från den här boken. Field Guide till ledarskap och övervakning med ideell personal av Carter McNamara, publicerad av Authenticity Consulting, LLC. Ger steg för steg, mycket praktiska riktlinjer för att rekrytera, utnyttja och utvärdera de bästa medarbetarna för din ideella verksamhet. Innehåller riktlinjer för att effektivt leda dig själv (som styrelseledamot eller anställd), andra individer, grupper och organisationer. Innehåller riktlinjer för att undvika utbrändhet - ett mycket vanligt problem bland ideella personal. Många material i detta biblioteks ämne om bemanning är anpassade från den här boken. Följande böcker rekommenderas på grund av deras mycket praktiska karaktär och ofta för att de innehåller ett brett utbud av information om detta ämne. För att få mer information om varje bok, klicka bara på bilden av boken. Dessutom kan en informationsbubbla visas. Du kan klicka på titeln på boken i den bubblan för att få mer information också. Orientering och utbildning av anställda Följande böcker rekommenderas på grund av deras mycket praktiska karaktär och ofta för att de innehåller ett brett utbud av information om detta ämne. För att få mer information om varje bok, klicka bara på bilden av boken. Dessutom kan en informationsbubbla visas. Du kan klicka på titeln på boken i den bubblan för att få mer information också.

No comments:

Post a Comment