Thursday 28 December 2017

M92 pap optioner


Ursprungligen postat av nalioth Du kan installera alla aktier du vill. Vissa bearbetningar kommer att krävas för de flesta. Det enklaste blir en undermapp (vilket mönster). Pistolen har sannolikt ett jungfruligt bakre block i det från fabriken, och allt som behövs är hålen borrade och delar monterade. Du kan alltid ta bort fabrikens bakre block och svetsa upp nithålen. På den tiden kan du installera en fast stock tang och köra en standard lager, eller maskinera ut de slitsar och skärningar som behövs (glöm inte den främre luckan) för att köra din triangelsida mapp. M92-mottagarens bakkant är mer än 90 grader i toppskenorna. Med andra ord vinklar M92-mottagarens bakkant framifrån och uppåt. De amerikanska Machinegun-adaptrarna är gjorda för att passa en mottagare som har en bakkant som är 90 grader i toppskenorna. Ett installerat undermappslag kan leda till att serienummeret blir defaced av lagerarmarnas rotationsrörelse när de flyttas från spärrat bakåt till vikts framåt och tillbaka igen. En vanlig AKMAK74 bakre trunion passar in i M92-mottagaren, men det fasta lagret, där det stöter upp till mottagaren, passar inte i mottagarens bakkant. Ursprungligen postat av Slngblde Kollat ​​på flera olika de sista timmarna eller så, lutar kraftigt mot ett ess ultra lätt lager och gör bara mitt eget adapterblock. Eller möjligen en av deras fällbara lager. Jag har 2 amd65 om jag behöver en hopfällbar lagerpistol. Jag hade aldrig för avsikt att lämna denna pistol som en pistol, det var planerat som en sbr från början. Jag blev skadad i ett vrak omkring 18 månader sedan och har mycket nerv - och muskelproblem så nej jag kunde inte hålla upp det och använda sevärdheterna som en pistol för länge. Sedan låter SBR-vägen som riktning för dig. Kom bara inte nära det där SN, och allt ska vara coolt. En AK-pistol är tung och många människor inser inte detta. Jag håller på att skissa ut en mapp av sorter som kommer att klämma fast på din underarm för stabilitet, men inte upp på din axel. Det kan vara en annan riktning som jag kan gå. fortfarande SBR. Ett installerat undermappslag kan leda till att serienummeret blir defaced av lagerarmarnas rotationsrörelse när de flyttas från spärrat bakåt till vikts framåt och tillbaka igen. Afaik, dess enda olagliga att avsiktligt deface en SN. Det finns ingen lag som förbjuder en FFL från att kopiera SN på en annan del av skjutvapen, eller det är vad Id föreslår. Har dem sätta den på trunnion, där den jävla väl tillhör. ETA: imo, SNs på dessa är så lätt ingraverade till mottagarna att det är oundvikligt att de kommer att bli oavsiktligt defaced under normal användning, ändå. Bygg en man en eld och helvetet var varmt för en dag. Sätt en man i brand och helvetet var varmt under resten av sitt liv. Senast redigerad av post-apokalyptisk 09-23-2012 kl 09:08. Varför är du förvånad när vi har så många trådar där FFL-hållaren gör sina egna lagar Enligt lagen kan endast tillverkaren markera (eller ange) en pistol med ett serienummer. Definitionen av tillverkare verkar också som en bit av ett grått område också. I alla fall, om jag lägger en mapp på min M92PV, kommer det att ta ett tag på vägen, så de flesta av dessa dumma frågeställningar angående denna modell och den bizarre, extremt lätta graverade SN bör lösas på ett eller annat sätt andra då. Bygg en man en eld och helvetet var varmt för en dag. Sätt en man i brand och helvetet var varmt under resten av sitt liv. Varför är du förvånad när vi har så många trådar där FFL-hållaren gör sina egna lagar Enligt lagen kan endast tillverkaren markera (eller ange) en pistol med ett serienummer. Skulle du inte kunna ange serienumret om du gör ett formulär 1 Med tanke på att du är tillverkare av SBR. Det här är bokstavligen det enda som hindrar mig från att köpa en M92 PAP - Om jag inte kan SBR det, har jag inget behov av det. Det är inte det som sägs om du inte gör en SBR, men går med den falska kanen, du kan inte notera siffrorna och måste vara försiktig när du monterar dina undermappsdelar (varför alla vill ha undermappar är bortom mig, men det är vad det är ) så att du inte deface dem. Jag gör anpassade signaturbilder - klicka för mer info Ursprungligen postat av nalioth Beror på sidmappen du pratar om. IMHO, det är mycket lättare för hemmalaget att ta bort det bakre blocket av jungfrulig underfolie, svetsa upp hålen och installera en standard stock tang än det är att maskinera öppningarna för en undermapp. Självklart är det ännu lättare att bara borra och trycka på två hål i det existerande bakre blocket (men kom ihåg att det inte finns mycket metall där) Tyvärr hänvisade jag till triangeln. Av någon anledning trodde jag att jag nämnde det i mitt första inlägg. Läs formuläret 1 på platsändringar. Det finns inga authoorized BATFE seriella förändringar. Alla som funderar på att installera en undermapp ska skriva dem ett brev, (och kanske hävdar att SN måste ändå göras ändå eftersom det är så lätt inristat). Du vet aldrig vad de kanske godkänner eftersom deras beslut har lite lite att göra med logik eller konsistens. Och om du får ett svar som du inte gillar, skicka in det ett tag senare, och du kanske får en annan. Bygg en man en eld och helvetet var varmt för en dag. Sätt en man i brand och helvetet var varmt under resten av sitt liv. Senast redigerad av post-apokalyptisk 10-02-2012 kl. 09:08. Ursprungligen postat av post-apokalyptiska Alla som funderar på att installera en undermapp ska skriva dem ett brev, och kanske hävdar att SN måste ändras ändå eftersom det är så lätt inristat. Du vet aldrig vad de kanske godkänner eftersom deras beslut har lite lite att göra med logik eller konsistens. Och om du får ett svar som du inte gillar, skicka in det ett tag senare, och du kanske får en annan. Brev som redan publicerats på exakt ämne i det här avsnittet. Ej godkänd enligt ATF-beslut och formulär 1-instruktioner. Här och läs formulär 1 instruktioner 10-02-2012, 10:37 PM Anmälningsdatum: nov 2009 Plats: the hinterlands Ursprungligen postat av AKBLUE Bokstäver har redan bokförts på exakt ämne i det här avsnittet. Ej godkänd enligt ATF-beslut och formulär 1-instruktioner. Här och läs formulär 1 instruktioner Jag säger att du skriver en annan. nytt brev som frågar om denna specifika situation och skjutvapen. Du kan få ett mer gynnsamt svar, och vilken skada kan det göra Bygg en man en eld och helvetet var varmt för en dag. Ställ en man i brand och helvetet var varmt under resten av sitt liv. En-gun-aktivister slog igen: när ATF meddelade att det kan ändra hur NFA Trusts arbetade tillbaka 2013 bestämde jag mig för att få några fler saker. En av dem var en M92 AK47 8220pistol, 8221 som jag senare konverterade till en SBR när min pappersarbete kom in. Här är min recension. Av alla pistoler och tillbehör som I8217ve testat, är PAP M92 och den amerikanska Machinegun-folkkomponenten jag lagt på den den mest omstridda. Jag hittade M92 att vara ganska snygg, solid och en lätt skytt. Jag hade lite problem med beståndet förutom en designfel (vilken I8217ll kommer till på en minut). Andra som testade det med mig gjorde inte så mycket om det. Några tyckte inte om lagerets korta räckvidd. M92-munstyckningsblastret är ganska brutalt, särskilt i jämförelse med de andra (ofta kortare fat) gevären som min gästtestare har avfyrt. En av mina vänner hatar maskiner och design av US Machinegun-aktien och vägrar att skjuta M92 igen tills jag byter ut det med något annat. Detta är ett bra exempel på hur en skjutvapen inte passar alla. PAP M92 mäter 28 3168243 med öppet lager och 19 788243 med stocken vikta. Den har en 108243 fat, och det var den näst högsta skjutvapen jag testade i min okunniga ljudjämförelse. Finalen är den snyggaste I8217ve som ses från en detaljhandel AK (jag äger flera och flera olika undermodeller från olika tillverkare och importörer). Finalen är mycket mörk och likformig. Jag har några WASRs, och det verkar som om någon använde mållinjen med en bomullsboll när man tagit inkommande eld. De flesta av de korta akvarella AK-pistolerna har icke-standard - eller halvstandarddelar, och M92 är inget undantag. Till exempel har M92 M26x15 vänsterhänt trådhöjd på nosan. That8217s är inte detsamma som de flesta andra AK-patterns gevär, och you8217ll måste antingen få en specialtillverkade munstycksanordning eller en nosadrådadapter. För tillfället lämnade jag fabriksnosfästet på, och det ser lite konstigt ut: Den enda delen av M928217s hantverk som jag ogillar är den konstiga blobsvetsningen på toppen. Ser du det precis ovanför nosfästet På ett positivt sätt är en icke-standardfunktion i M92 det8217s krinkov-stiliga höljde dammskydd. Jag gillar inte att ta av och sätta på AK-dammskyddet, så det här är ett plus för mig: En annan icke-standard men cool funktion är den sneda säkerhetsspaken. Detta låter dig låsa bulten öppen. Ja, det kräver lite finess: du måste hålla bulten medan du springer upp hävarmen, men om du redan gör den låga laddningsmetoden kanske du inte finner det här för svårt. En sak som jag ogillar om PAP M92 är den bakre synen. It8217 är svårt att se, och kommer från min samling av AK som säger att mycket. Jag tycker inte heller om den variabla framsidan, heller, men den bakre syn är ganska dålig. De två vita prickarna är trevliga, men kan du se den bakre synkronen på den bilden. Don8217t oroa mig, jag kan inte se det när jag fotograferar i8217m heller. It8217s suuuuuper liten. Synet vänder ner till intervall upp till 400 meter, och bländaren är ännu mindre. Jag planerar att lägga en Midwest Industries railed framåt på M92 och kör en röd punkt på den. Framsidan är så dålig, men jag hatar flip-up punkten för längre avstånd. It8217s är bara tillräckligt för att I8217m oroade sig för att den skulle bli vänd upp eller halvt vänd upp av misstag. Framsidan, vänd upp för att avslöja den vita punkten för längre räckvidd. Skytte intryck Inte alla tyckte om M92, men jag tyckte om det och tyckte att det sköt ganska bra. Efter att ha gjort något funktionellt testbränning och en del skjutning för bullerjämförelsen, sprang jag M92 genom 8220100 rundborren.8221 Borren är ett stresstest för gevär. QSI Training kör det i grundgevärsklassen, liksom John Farnam8217s DTI-gevärskurser. Förutsättningen är enkel: skjut två rundor, flytta, upprepa tills you8217ve går igenom tre magasiner eller 100 rundor. Det verkar ganska enkelt men i slutet är eleverna lite linda, riflar har visat sina svagheter, och fatet blir ganska varmt. Jag betraktar inte en skjutvapen som 8220s försvar ready8221 tills I8217ve avslutat en borr med det framgångsrikt. I slutet av M928217-loppet lärde jag mig tre saker: Näsblåsan kände sig starkare än någon annan riffel eller pistol I8217ve kör genom borren, inklusive min 6.758243 .300 Blackout AR15 och min 7.58243 Mini Draco AK47. Jag är inte säker på varför, men det är det. Fatet blev så varmt att trähantverkarna blev obekväma att hålla. Det var inte så dåligt att jag inte kunde hålla det, men jag flyttade mitt grepp lite längre bort från nosan. Vid omprövning av filmen vi sköt för granskningen borde jag ha hållit mitt grepp på tidningen 8220SMG-style.8221. Normalt gör jag det med Mini Draco och my Blackout-pistolen, men ville försöka göra det 8220 på rätt sätt8221 med den längre 108243 barreled M92. Din körsträcka kan variera. US Machinegun-aktien blev lös. Inte så löst att det påverkar noggrannhet eller tillförlitlighet, men jag kunde flytta lagret runt för hand i slutet av borren. Jag blev förvånad över att det greppbaserade monteringssystemet från US Machinegun fortfarande var starkt och stabilt. ACE-folteledningsadaptern har en metallutstickning på den, och det här möjliggjorde inte tillräckligt stort kontaktområde för att garantera en konsistent och smidig passform. Min vän Krunk slipade fliken och vi borde vara bra att gå nu: Föreställ dig en metallflik som kör bredden på området (nu fräsat) på ACE-adaptern. Vi tror att detta bidrog till det lösa beståndet. Sammantaget är jag glad att jag köpte M92. It8217s super överkomliga just nu. du kan få en från Atlantic Firearms med en annan munstycke attachment plus en SB47 8220stabilizing brace8221 för mindre än 600 före frakt och överföringsavgifter enligt detta skrivande. Om du bara vill ha den nakna pistolen, kan du hitta den för mindre än 450 hela dagen. Centerfire Systems har nyligen köpt den till mindre än 400. Min kombinerade kostnad för min SBR M92 var ca 1050 inklusive stämpeln. Jag köpte min M92 till högre priser än today8217s marknaden (cirka 550 skickas) men även då tyckte jag att det var ett ganska bra pris. Relaterade inlägg: Tråd: Nytt enklare valmöjlighet för PAPM92M85Draco I figur Jag skulle posta detta här eftersom inte alla du kanske har sett det i GD forum. Manticore-armar lagde en bra ny lösning för personer med PapM92sM85Draco-pistoler som vill lägga till en sidfolie utan att behöva hugga mellan mottagaren. Den fästs på ett stormwerksAce gångjärnsblock som är lika enkelt att fästa som borrning och knackar på två hål i den bakre mottagaren. Kommer göra omvandlingen till en bit tårta, i motsats till den gamla sättet att behöva demillera mottagaren, klippa nya hål till mottagaren, svetsa gamla gamla hål i mottagaren, nit i ny bakre trunnion. etc. gör det egentligen ett jobb de flesta som har lite kunskap och en borrpress kan göra, i motsats till att en gunsmith eller massor av verktyg ska byta i en bulgarsk-rysk mapp. Obligatoriskt rättsligt meddelande. Du måste antingen få en fatförlängning permanent svetsad innan du lägger lageret som gör tunnan 16 eller längre, eller du måste få en NFA SBR-frimärke före om du vill ha den korta fatet. Som det framgår av bilden nedan är det en SBR och om du inte har en juridisk skattefrihet, skulle du begå ett brott - Känn dina NFA-lagar innan du bygger. Gör inte illa drakarna för du är knasig och smaka bra med ketchup. Anmälningsdatum Okt 2013 Yep ess upprättad. Jag gjorde samma sak. skickat från min jävla tappy-enhet. Senast redigerad av zfields 12-18-2013 kl. 08:34. Slutdatum Dec 2013 12-9-13 310.jpg Effin A comp. knappast hopp överallt Anslutningsdatum Dec 2013 Anmälan mar 2007 Vi installerade en av Manticore-aktierna på en M92 med hjälp av Stormwerks gångjärn för en kund och blev bestämt lutade i slutet. Hela monteringen, trots att den är tillverkad av aluminium, är ganska tung. Dessutom var alla skruvar som kunden erbjöd med lagret och gångjärnet den felaktiga storleken och tråden. Fästskruvarna för lagret till gångjärnet var cirka 14 för korta. Enkel fix, men frustrerande. När vi var monterade fann vi att även med gångjärnet till bakre trunnskruvarna vriden hela vägen ner till risken att avlägsna trådarna fanns det fortfarande lite wobble i det, så vi lade till ett hål för en rullpinne som tog ut 99 av wobble. Den största nedgången är helt enkelt gångjärnsmekanismen och den totala vikten, eftersom det inte enkelt tillåter manipulation av beståndet från en position till den andra och verkligen tipsar en SBR-balans i bakstycket. Med förlängningen utifrån, inte så mycket. I vilket fall som helst, en anständig lösning med minimal modifikation till M92-värden men totalt sett ger jag det en låg B minus. Anmälningsdatum Feb 2006 Ort Libtard Flatlands (N. IL) Gillade 190 gånger Vi installerade en av Manticore-aktierna på en M92 med hjälp av Stormwerks gångjärn för en kund och blev bestämt slagna i slutet. Hela monteringen, trots att den är tillverkad av aluminium, är ganska tung. Dessutom var alla skruvar som kunden erbjöd med lagret och gångjärnet den felaktiga storleken och tråden. Fästskruvarna för lagret till gångjärnet var cirka 14 för korta. Enkel fix, men frustrerande. När vi var monterade fann vi att även med gångjärnet till bakre trunnskruvarna vriden hela vägen ner till risken att avlägsna trådarna fanns det fortfarande lite wobble i det, så vi lade till ett hål för en rullpinne som tog ut 99 av wobble. Den största nedgången är helt enkelt gångjärnsmekanismen och den totala vikten, eftersom det inte enkelt tillåter manipulation av beståndet från en position till den andra och verkligen tipsar en SBR-balans i bakstycket. Med förlängningen utifrån, inte så mycket. I vilket fall som helst, en anständig lösning med minimal modifikation till M92-värden men totalt sett ger jag det en låg B minus. Tyvärr var du inte nöjd med beståndet. Vikten är listad direkt i beskrivningen av produkten, så jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Med en stor aluminium falsk supressor där kan jag inte hederligt säga att vårt lager är allt fråga med vikt, du har också 16 uns av aluminium som är fastspända på framsidan av pistolen. När det gäller skruvarna, misstänker jag under installationen att någon vrider skruvarna som var med i lagret med skruvarna som följer med gångjärnet, de är inte lika långa. Alla skruvar är 10-32, det låter som om någon har korsat gängskruvarna i hålen under installationen. Skruvarna som ingår i vårt lager är 34 10-32 med brickor, det här är de som monterar lagret på gångjärnet. 12 10-32 skruvar är de som monterar gångjärnet på geväret. Med hjälp av fel längd på skruvarna i lagret till gångjärnet (dvs. med hjälp av de som tillhandahålls i Stormwerkz-gångjärnet som passar för att fästa lageret på gångjärnet) eller korsning av dem skulle det leda till att vattnet. Skruvarna med hans lager är exakt rätt längd för att koppla in hela tråden i gångjärnet när brickorna är installerade. Som redan nämnts är Stormwerkz skruvar kortare. Ring oss på 630-715-0334 och vi kan diskutera, vi är här för att hjälpa. Sven Manticore Arms Senast redigerad av Dawg180 02-14-2014 kl. 09:38. Jag lovar tro på det ideal som lämnats av män som är klokare än jag, med förhoppning att ge sina barn befrielse att vara fri. Jag har inte installerat minen ännu (väntar på pappersarbete), men jag blev besviken över att när man beställde Manticore-lageret med Stormwerkz gångjärn, fanns inga låsmuttrar. Rekommenderar du en speciell (helst svart) 10-32 låsanordning för montering av lageret på gångjärnet. Menar du att 10-32 bultar och brickor inte var med i lageret borde de ha varit i en liten plastpåse inuti bubbla att Triagnle Stock var i. Om du saknar dem, skicka bara en PM med din adress och jag kommer att skicka en uppsättning till dig. Sven Manticore Arms Jag lovar tro på det ideal som lämnade oss av män som är klokare än jag, med förhoppning att ge sina barn befrielse att vara fri. pap M92 vikande lager

No comments:

Post a Comment