Friday 24 November 2017

Moving_average ff


Schaff Trend Cycle Schaff Trend Cycle Indicator (STC) av Dough Schaff, utvecklades för att förbättra hastigheten och noggrannheten hos MACD-indikatorn när det gäller att identifiera trender. Den använder en MACD-linje (skillnaden mellan två exponentiella rörliga medelvärden) genom en omarbetad stokastisk algoritm. Det vi får är en snabbare cykelidentifierare - ett utmärkt hjälpmedel för att identifiera trendändringar och hitta snabbare poster och utgångar. Lets jämföra diagram med Schaff Trend Cycle Indicator och MACD. Signalerna om trendförändringen kommer ganska nära varandra, ofta samtidigt (röda vertikala linjer). Men vid olika tillfällen kommer Schaff Trend Cycle att bli snabbare (grön vertikal linje). Hur man handlar med Schaff Trend Cycle Schaff Trend Cycle (STC) svänger mellan 0 och 100 skala. 25-nivån heter en köpnivå, 75 - en säljnivå. Standardinställningarna för STC är (10, 23, 50). 1. Medan indikatorn stannar under 25 - nedtrenden pågår. 2. När det passerar över 25-nivån - det är den första varningen om en förändrad trend: Placera en pågående köporder över motsvarande ljus på ett diagram. 3. Vänta på att Beställningsorder ska fyllas. Om beställningen inte fylls, och priset fortsätter lägre - inte ett problem. Håll den pågående ordern längre medan du observerar Schaff Trend Cycle-beteende och nya signaler. Motsatt sant för Säljposter. där indikatorn måste gå över 75-nivån för att skicka en signal om en trendändringsinställning. Copyright copy Forex-indicatorsYet ett annat glidande genomsnittligt crossover system Åh, men den här är så kul. Detta är ett trend trading system med mycket rena diagram. Vilken tidsram (TF) Varje två TF med ett förhållande av 1: 4 - 1: 6. till exempel: Jag använder H1 och M15 TFs med ett förhållande av 1: 4. Men du kan använda H4 och H1-diagrammen (förhållande 1: 4) eller de dagliga och H4-diagrammen (förhållande 1: 6). du får bilden. Någon, men jag kommer bara att använda GBPUSD, EURUSD eller AUDUSD för illustrativa ändamål. Hur bestämmer vi riktningen för trenden för våra ändamål Simple. Till ett quotblankquot-diagram lägg till en 200 EMAclose0-skiftindikator. Se diagram 1 nedan. Titta från vänster till höger vid 200 EMA på H1 GBPUSD-diagrammet är det tydligt att riktningen har gått upp sedan runt den 7 oktober, så tills riktningen för 200 EMA förändras märkbart kommer vi bara att ta långa affärer, det vill säga , bara handlar över den vita 200 EMA-linjen. UPPDATERING: Jag tycker att MA crosss fungerar väldigt bra på motverka handel på lägre TFs också. bara övervaka närmare och titta inte nödvändigtvis på så många pips som i en trendhandel. Låt oss titta på H1 EURUSD-diagrammet för övning i bestämningsriktningen. (diagram 2 nedan) Återigen har riktningen gått upp sedan ca 7 oktober. Gå igenom denna övning på andra par för att få mer träning i bestämningsriktningen. (Obs! Om du handlar från en högre TF som ett H4-diagram, skulle du använda 200 EMA på den högre TF för att bestämma riktningen.) Avsluta inställning av handelsdiagrammet. Till det tomma diagrammet med 200 EM A Lägg till följande släta MA: --- 3 Glatt MAclose0 skift guld --- 8 SmoothedMAclose0 skift lila Se diagram 3 i nästa inlägg När diagrammet är inställt, se till att spara mallen. SAMMANFATTNING av quotRULES citationstecken Stor bild för riktning kommer från H1-diagrammet (eller högre om handeln är en annan TF men nedräkningen blir betydligt större, desto högre TF-en använder). Skanna efter riktning 3,8 Smoothed MAs i förhållande till önskad riktning. Notera par som ställer in eller behöver senare granskning, till exempel om de närmar sig 200 EMA. vad ska de göra? Stopp av 200 och vänd, gå igenom den eller gå längs den. Det är de enda valen. När 3 passerar 8 på högre TF. Flytta till lägre TF för inmatning. leta efter ett starkt kors på lägre TF och skriv in. Jag övervakar handeln på den högre TF. men det är en näringsidkares preferens. Bifogade bilder (klicka för att förstora) Jag är där med dig Lawgirl. När du väl är över rädslan för att förlora och du kan lita på dina egna avsikter, kan du tjäna pengar på Forex enkelt och roligt. Heres ett litet kuvert MA cross-mall som jag använder varje så ofta. Inga ljus, följ bara den vita linjen och stanna på höger sida av trenden. Hur mycket lättare kan det vara Hej forexhärdigt, trevligt att höra om dig, Jag är väldigt ny i FF eftersom jag läste men aldrig blir involverad i forumet, men jag kommer från och med nu eftersom det är otroligt mycket kwnoledge du kan få ut av FF. Jag läste stairsteps-tråden, ganska snyggt system men ändå kraftfullt, kan inte vänta med att öppna marknaderna bara för att prova på demo förstås. Jag tänkte, vad sägs om en 100pips SL letar efter en 1000pips vinst Låter galen låter skype: elchinoazul Det här ser intressant ut. Definitivt vara demoing den den här veckan. Även i en konsolideringsfas, om du lämnar när 3 och 8 korsar dina förluster kommer det att vara minimalt jämfört med de tider när du vinner. Dessutom sparar den på slitage på oleögonbollarna. Det fanns en kollega här som föreslog denna strategi: kvitto med 2 eller 3, och när du slår 50, så sälj två och ta stoppavbrottet upp för att bryta jämnt och låt tredje en runquot tills 3 och 8 korset igen. Det är en bra strategi för att du har eliminerat girighet. och löparen är en frihandel. Det är definitivt en bra idé. Används microlots (0.01) eller minilotter (0.1) Enkelt 5 8 glidande medelvärde. Anslöt Aug 2006 Status: Medlem 436 Inlägg Jag håller med, enkelhet är ibland den bästa lösningen. Många människor fortsätter att handla mindre tidsramar och fortsätter att brinna. Längre tidsramar är de bästa. Inte undra på att de flesta professionella handlare använder endast dagliga diagram. Jag vet att UBS-handlare gör det till exempel. Jag jobbar hos UBS (inte som en näringsidkare och inte i Forex) och ibland pratar jag över telefon med toppexponenter på företaget i Zürich. De arbetar bara med dagliga diagram, stöd och motståndsnivåer och några fler indikatorer. Ingenting fancy, enkla enkla saker. 58 emas fungerar väldigt bra när det trender, mindre när det sträcker sig. Men vilken indikator fungerar bra på olika marknader i alla fall, rätt. Om marknaderna alltid trender skulle vi alla vara snuskiga redan nu. Problemet med handel, oavsett vad (lager, råvaror, forex etc.) är när marknaden varierar, period. Det var när mest vinst som uppnåddes medan det trending brändes och du börjar om igen. Roligt hur de flesta nya trådar här lovar för det bästa systemet ändå varar några månader tills de alla börjar inse att hej, i det långa loppet kommer det inte att fungera. Varför. Orsak till de olika tiderna. Förhoppningsvis får alla att förstå det och sluta hoppas på den heliga graden. Även handelsnyheter har sina quotreringskvoter: det är när en nyhet inte flyttar valutan i den förväntade riktningen. Hur många gånger det har hänt, och folk blir alla galen och säger saker som kvitto, det går ner för att du ser, nyheterna var bra, men inte så bra som det var förväntat och plus i går sa John Doe att detta och detta därför jag Tänk att folk hoppades på. blah blahquotot Det är alla BS, alla rena BS. System kommer och går (titta på Vegas) och folk söker fortfarande efter nästa bästa sak. När kommer de att lära sig. Håll det enkelt och du kan ha chans på det, men du kommer aldrig, ÄVEN bli smutsig rik på den, speciellt när du börjar med liten huvudstad. Jag kanske låter meningsfullt och negativt men vi vet alla att det är sanningen, annars skulle vi inte leta efter nya magiska system hela tiden. Om, efter att ha insett det, vill du fortfarande leka med det, njut av turen och ha kul. Bara när du eliminerar allt det ekonomiska trycket kan du verkligen ha kul på det och se diagram på ett annat sätt. Lunch. Lunch är för Wimps Jag håller med om, enkelhet är ibland den bästa lösningen. Många människor fortsätter att handla mindre tidsramar och fortsätter att brinna. Längre tidsramar är de bästa. Inte undra på att de flesta professionella handlare använder endast dagliga diagram. Jag vet att UBS-handlare gör det till exempel. Jag jobbar hos UBS (inte som en näringsidkare och inte i Forex) och ibland pratar jag över telefon med toppexponenter på företaget i Zürich. De arbetar bara med dagliga diagram, stöd och motståndsnivåer och några fler indikatorer. Ingenting fancy, enkla enkla saker. 58 emas fungerar väldigt bra när det trender, mindre när det sträcker sig. Men vilken indikator fungerar bra på olika marknader i alla fall, rätt. Om marknaderna alltid trender skulle vi alla vara snuskiga redan nu. Problemet med handel, oavsett vad (lager, råvaror, forex etc.) är när marknaden varierar, period. Det var när mest vinst som uppnåddes medan det trending brändes och du börjar om igen. Roligt hur de flesta nya trådar här lovar för det bästa systemet ändå varar några månader tills de alla börjar inse att hej, i det långa loppet kommer det inte att fungera. Varför. Orsak till de olika tiderna. Förhoppningsvis får alla att förstå det och sluta hoppas på den heliga graden. Även handelsnyheter har sina quotreringskvoter: det är när en nyhet inte flyttar valutan i den förväntade riktningen. Hur många gånger det har hänt, och folk blir alla galen och säger saker som kvitto, det går ner för att du ser, nyheterna var bra, men inte så bra som det var förväntat och plus i går sa John Doe att detta och detta därför jag Tänk att folk hoppades på. blah blahquotot Det är alla BS, alla rena BS. System kommer och går (titta på Vegas) och folk söker fortfarande efter nästa bästa sak. När kommer de att lära sig. Håll det enkelt och du kan ha chans på det, men du kommer aldrig, ÄVEN bli smutsig rik på den, speciellt när du börjar med liten huvudstad. Jag kanske låter meningsfullt och negativt men vi vet alla att det är sanningen, annars skulle vi inte leta efter nya magiska system hela tiden. Om, efter att ha insett det, vill du fortfarande leka med det, njut av turen och ha kul. Bara när du eliminerar allt det ekonomiska trycket kan du verkligen ha kul på det och se diagram på ett annat sätt. Din negativitet suger. ledsen att höra dig förlorad i spelet av Forex. kanske något annat skulle vara bättre för dig Det ser ut som om du är en bra läsare. Jag har faktiskt en bra tid att handla och jag har nyss haft det ännu mer, eftersom jag har tagit det kvotistiska tillvägagångssättet och övergivit quotholy grillen existerande. Du kanske vill läsa saker ett par gånger mer innan du börjar svara, bara ett förslag. Lunch. Lunch är för Wimps Tja, MrFuture, för vad det är värt, tenderar jag att vara överens med dig när det gäller den förenklade utsikten över handel. I alla mina år av intimitet med marknaderna, och de många systemen, och kurser, metoder, komplexa eller vad som helst. Jag verkar alltid gå tillbaka till den andra metoden som jag någonsin använt (en MA och stoch) som för övrigt har varit den mest framgångsrika övergripande FOR ME. Är fortfarande. Jag brukar använda den för att bekräfta andra metoder. Men det här kommer inte hindra mig från att prova på dessa forum eftersom jag verkligen gillar att kolla in andra människors ansträngningar och det finns några bra här. Så i ett nötskal, ja, jag håller med dig och jag är i det enkla lägret. Men för att jag läser dessa och andra system gör det mig inte en förlorare. Btw trevligt inlägg Dave Jag skulle aldrig någonsin föreslå att vem som läser FF är en förlorare. Till att börja med är jag läsare, minst en gång i veckan och tycker om att läsa om andra människors synsätt. Det enda jag inte gillar är att se över en över samma historia om att människor blir glada över nästa heliga graal och sedan se samma mönster alla gånger där tråden börjar förlora inlägg, eftersom människor inser att, vid olika tider, systemet fungerar inte bra. Jag har varit där, gjort det. Allt jag föreslår är att hålla det enkelt och ändra påitiden: om du hoppas ett system kommer att göra dig rik, kommer du bara att bli stressad och förlora pengar. Om du inser ett system kan bara hjälpa till och ge dig lite extra pengar Avhängigt av hur mycket din startbalans är, då kommer du att vara bra på det och ha kul. Verkligheten är att 90 personer här hoppas bli rika snabbt och därför hatar läsinlägg som min och får alla defensiva och jag vet att orsaken inte för länge sedan var jag exakt i samma skor. När tiden går, kommer de att inse att jag inte var så fel. Lunch. Lunchen är för wimps 58 emas fungerar väldigt bra när det trender, mindre när det sträcker sig. Men vilken indikator fungerar bra på olika marknader i alla fall, rätt. Om marknaderna alltid trender skulle vi alla vara snuskiga redan nu. Problemet med handel, oavsett vad (lager, råvaror, forex etc.) är när marknaden varierar, period. Det var när mest vinst som uppnåddes medan det trending brändes och du börjar om igen. Ja, jag håller helt med det här. Det är därför det inte finns någon helig grannstrategi och kommer aldrig att bli. Med denna typ av strategi och någon strategi egentligen är att hålla förluster små och låt vinsten löpa, så vi har en konsekvent långsiktig kant. Jag förstår vad du menar om korta tidsramar. Jag handlade först i dessa, men det var väldigt arbetsintensivt och jag gjorde mycket mer affärer än jag gör nu, vilket innebar mycket mer spridningar till mäklaren, vilket innebar att jag var tvungen att få ett mycket större vinstförhållande för att bara bryta mig. Folk tjäna pengar på denna typ av handel, men det passar bara inte mig. Jag måste också hålla med om att fx inte är ett snabbt växande system, den här typen av tillvägagångssätt är potentiellt farligt enligt min åsikt. Men med strikt disciplin och riskhantering och en bra strategi är det möjligt att göra över genomsnittlig avkastning på dina pengar, dock inte utan viss risk. Jag är mer konservativ än många handlare, jag handlar med mycket låg hävstång, jag strävar efter 2-3 per månad. Om jag kommer till 4 slutar jag att handla för månaden så att jag inte riskerar att förlora den. Anställd Sep 2006 Status: Medlem 995 Inlägg För närvarande väntar jag på en signal på GBPUSD, det kan komma idag, det kan komma om några dagar, jag väntar. Sista handeln på detta par var korset den 24 augusti. Inträde var 2.0040. Det var väldigt nära mitt stopp som låg under stöd vid tiden då priset ändrade till förmån för min position och slog 2,0191 och mitt efterföljande stopp aktiverades vid 2.0141 för 101 pips. Tålamod och disciplin, jag kommer dit Anställd september 2006 Status: Medlem 944 Inlägg PeterM, bra tråd. Tack för att du delar din erfarenhet. Jag är för närvarande lång GBPUSD med några pips inlåsta och följer din dagliga signal och hoppar på kort också, om det materialiseras och R: R ser OK ut. Tack igen och bra handel till dig. Anmälad Aug 2007 Status: Medlem 2 Inlägg Hej jag är nybörjare men jag har följt korsmetoden under en tid och från alla mina experiment har det varit en av de enklaste och mest effektiva jag har ett par frågor 1) hur skulle du definiera en varierande marknad 2) är en laggard MA Placerar du ordern på marknaden när EMAs korsar varandra tack killar Anställda Sep 2006 Status: Medlem 781 Inlägg tx för indikatorerna banzai och ja PeterM, trots vad andra kan säga. MA-kors är en av de enklaste och mest effektiva metoderna som jag kom över. wrt. varierande marknader, är jag ussally ute av problem med MTF och handel på daillies eller 4hr. Anställd i okt 2006 Status: Medlem 24 Inlägg Det tog mig ett tag men nu är jag en enkelhetskejal. För dem som hittar 2 glidande medelvärden djävult komplicerade varför försök inte min metod att använda bara 1 Jag använder nu bara 10ema (5 eller 8 är lika bra). När det sänker genom priset har du en signal. Om ema-linjen är platt jag väntar på lite sluttning men annat än det är bara ögongloben och lite ljusmönster. Det är också mindre frustrerande än att flytta genomsnittliga kors, eftersom det finns många möjligheter att komma in så jag inte skrämmer om jag saknar en. Med en mycket snabb stopplösning fungerar det väldigt bra. Jag har använt den från 1 minut upp till 1 timme med bra avkastning. Lycka till alla Med tanke på ett drag till Memphis

No comments:

Post a Comment